Tel: (06 52) 532 731
Ozeki NG SMS gateway
SMS Gateway szoftver vállalatok számára
 T-Mobile tömeges SMS szolgáltatás Megoldások | Termékek | Tartalomjegyzék | Kapcsolat  
  Kezdőlap
  SMS technológia
  Hogyan küldjünk és fogadjunk SMS üzenetet?
  SMS küldés GSM modemmel
  Tömeges SMS szolgáltatás kialakítása IP SMS-sel
  IP SMS kapcsolat tömeges SMS szolgáltatókhoz
  T-Mobile tömeges SMS szolgáltatás
  Vodafone tömeges SMS szolgáltatás
  Telenor tömeges SMS szolgáltatás
  Miért használjon Ozeki SMS gateway-t?
  Kapcsolódás SMS API-val a vállalati rendszerhez
  Kézbesítési jelentés és naplózás
  GSM abc, unicode SMS és láncolt SMS-ek
  SMS rendszerek kapacitása
  Vállalati SMS rendszer üzemeltetése
  Az SMS rendszer költségei
  Nagyvállalati SMS rendszerek
  SMS Szoftver megoldások
  Termékek
  Kapcsolat
  Tartalomjegyzék


Látogassa meg cégünk legújabb VoIP telefonközpont szoftver-ének a weboldalát. A termék neve: Ozeki Phone System XE.

Ajánló

Tekintse meg az Ozeki NG SMS Gateway, professzionális SMS szoftver angol nyelvű weboldalát az alábbi linkre kattintva:

Ozeki NG SMS Gateway
www.ozekisms.com

A T-Mobile IP SMS alapú tömeges SMS szolgáltatása

A következőkben bemutatjuk, hogyan telepítsen és konfiguráljon az SMS küldéshez UCP IP SMS protokollt, Ozeki NG SMS Gateway szoftver használatával. Ez az oldal segít a T-mobile mobilszolgáltató és az Ozeki NG SMS Gateway összehangolásában.

Előfizetés a T-mobil szolgáltatására

A T-mobile több tömeges SMS díjcsomagot kínál számunkra.
A részletekről itt tájékozódhat.







A kapcsolat konfigurálása

Miután előfizetett a T-Mobile tömeges SMS díjcsomagjára, a következő adatokat kell megszereznie a szolgáltatójától. Ezekre az adatokra később, a konfigurálás során lesz szüksége.


1. Ábra - UCP kapcsolódási paraméterek T-Mobile Hungary kapcsolathoz

Az Ön helyzetében ezek a paraméterek természetesen a szolgáltató által megadott módon változnak. A kapcsolat beállítása során kérjük használja a szolgáltatótól kapott adatokat.

Telepítés és konfigurálás

A kapcsolatot telepítheti és konfigurálhatja az Ozeki NG SMS Gateway grafikus felhasználói felületén keresztül.


2. Ábra - Új Service Provider kapcsolat hozzáadása

Az UCP szolgáltatói kapcsolat telepítéséhez és konfigurálásához, kattintson az Add gombra a Management Console kezelői felület baloldali részén található Service providers panel jobb felső sarkában. (Itt olvashat részletesebben arról, hogyan lehet megnyitni ezt a kezelői felületet, ehhez olvassa el a QuickStart Guide - ot.)

Hozzáadhat szolgáltatói kapcsolatot úgy is, ha a Service providers menüben található Add service provider menüpontra kattint.

Miután az imént felsoroltak bármelyikére kattintott, megjelenik az Add service provider panel, a kezelői felület jobb oldalán. A panel a különböző telepíthető protokollok listáját tartalmazza, amelyeket az SMS szolgáltatóval való kommunikációra használhat.

Az UCP protokoll telepítéséhez kattintson az Install linkre az "UCP Connection" elem mellett.
(3. Ábra)


3. Ábra - UCP kapcsolat telepítésének első lépései

Amikor feltelepítette az UCP Connection kapcsolatot, a Configuration panel jelenik meg a képernyő jobb oldalán.

Az UCP settings szekcióban specifikálja az UCP szerver beállításait. Ezt az információt attól a GSM szolgáltatótól kell kérni, amelyiknek a szolgáltatására előfizetett. A kapcsolati paraméterek a Host név (vagy IP cím), a Port szám, a felhasználónév, a jelszó, a telefonszám és a szolgáltató név. Gépelje be az adatokat a megfelelő szövegmezőbe. (4. Ábra)


4. Ábra - A szerver beállításainak megadása

A kapcsolat azonosítás könnyebbítése érdekében, és az összezavarodás elkerülése miatt, nevezze el a kapcsolatot a GSM szolgáltató neve alapján. Például, ha egy SMPP kapcsolatot hozott létre a T-mobile-nál, tanácsos a kapcsolatot "Tmobile" névvel elnevezni. Azt is vegye figyelembe, hogy a különböző kapcsolatokat különböző névvel lássa el. Ha ugyanattól a szolgáltatótól több különböző kapcsolatot is igénybe vesz, tanácsos azokat különböző nevekkel ellátni, például: "Tmobile1", "Tmobile2" (vagy hasonló módon). Néhány LOAD BALANCING megoldás kivitelezése esetén, a különböző kapcsolatok azonos elnevezése igényli ezt a megvalósítást.

Figyeljen arra, hogy a telefonszámot nemzetközi formátumban írja be: + jellel kezdve. Bejelölheti az overridable (felülírható) checkbox-ot, a Telephone number szövegdoboz jobb oldalán. Ez biztosítja, hogy a Telephone number szövegdobozban megadott telefonszám felülírható legyen egy másik számmal, amelyet a kimenő üzenet küldőjeként jelöl meg. A telefonszámot egy (alfanumerikus) szöveggel is helyettesítheti, ami maximum tizenegy (11) karaktert tartalmazhat. Ezért, amikor egy üzenetet küld, például Database userként, megadhat egy nevet vagy telefonszámot, amit az üzenet küldőjeként szeretne megjelölni.

A Telephone number szövegmezőbe beírandó telefonszám kötelezően megadandó érték. Ha üresen hagyja a szövegmezőt, és a kiküldendő SMS nem tartalmaz küldő telefonszámot, a küldés sikertelen lesz.

Az UCP protokoll használatával történő üzenetküldéssel és fogadással kapcsolatos általános beállítások módosításához kattintson az General settings fülre. Ez egy új panelt nyit meg, amely a Send, receive and delivery report options (Küldés, fogadás, megérkezés naplózásának beállításai) és a(z) Timeout handling (Időtúllépés kezelése) szekciókat tartalmazza.

A panel felső szekciójában bármelyik, vagy akár az összes checkboxot bejelölheti. Azt, hogy melyeket jelöli meg, attól függ, mire kívánja használni ezt a kapcsolatot, és hogy van-e szüksége visszajelzésre az üzenetek megérkezéséről. Kiválaszthatja, hogy csak küldésre, csak fogadásra (vagy mindkettőre) kívánja használni a kapcsolatot, és kiválaszthatja, hogy kér-e visszajelzést (Request delivery reports) a kimenő üzenetekről. (5. Ábra)


5. Ábra - Kézbesítési jelentés kérés

Ha bejelöli a checkbox-ot az Timeout handling szekcióban, akkor a kapcsolatot folyamatosan fenntartó csomagokat küldethet a programmal. A proxy szerverek rövid idővel azután megszakítják a kapcsolatot, ha nincs rajta aktivitás. A holtidőben történő fenntartó csomagokat azért küldjük ki, hogy a kapcsolat folyamatosan élő maradjon.

A Keepalive period szövegdobozban megjelölheti az Ozeki NG SMS Gateway és a szolgáltató SMS központja közötti kapcsolat holtidejének maximális hosszát. Ezt, egy pozitív egész szám formájában lehet megadni, ami numerikus karakterek segítségével másodpercben adja meg a kért adatot. T-Mobile kapcsolat esetén azt javasoljuk növelje ezt az értéket, mert a szolgáltató egy valós időben elérhető kapcsolatot biztosít és nem szükséges minden 30 másodpercben a kapcsolatot ellenőrizni.

A Submit timeout szövegdobozban megadható a maximális várakozási idő, ami alatt az SMS központ válasza megérkezik, igazolva az elküldött üzenet sikeres elfogadását. A sikeres küldés azt jelenti, hogy az SMS központ elfogadta az üzenetet továbbküldésre. Ezt a várakozási időt is numerikus karakterek segítségével adhatja meg, másodpercben. Ha az alapértelmezett beállítást (60 másodperc) kívánja használni, hagyja ezt a szövegmezőt változatlanul.

Ki lehet választani azt is, hogyan kezeljen a program egy olyan üzenetet, amit elküldött, de a megjelölt időn belül nem érkezett válasz az SMS központtól. A következő két opció közül lehet választani.

  • Sent: Ha szüksége van arra, hogy az üzenetet megerősítse és elküldöttként jelölje meg, még akkor is, ha az SMS központtól nem érkezett válasz.
  • Not sent: Az üzenetet akkor is sikertelenül küldöttként jelölje meg, ha az SMS központtól még nem érkezett válasz.

A naplózás konfigurálásához, kattintson a Logging fülre a Configuration panelen. A fülön található egy Logging és egy Log file settings rész. Itt kiválaszthatja, hogy a program olvasható emberi nyelv formában, vagy alacsonyabb szintű kommunikáció útján naplózza az elküldött és fogadott üzeneteket. Az utóbbi opció kiválasztásával a program a kommunikációs adatokat leíró bináris kódokat tartalmazó naplófileokat fog generálni.
Javasoljuk, hogy legalább a Log sent and received messages in human readable format checkboxot jelölje be, mert a naplófájlok rendkívül hasznosak lehetnek a kommunikációs problémák helyreállításában (6. Ábra).


6. Ábra - Naplózás beállításai

A fül Log file settings részében az elérhető naplófájlok méretét és számát határozhatja meg.
A naplózás lemezterületet takarít meg, mivel biztosítja, hogy a régi (és a későbbiekben valószínűleg szükségtelen) naplófájlok automatikusan törlődjenek a naplózási könyvtárból, amelyet a Log directory szövegmezőben lehet megadni. A naplófájlok alapértelmezett elérési útvonala: C:\Program Files\Ozeki\OzekiNG - SMS Gateway\Logs

A Maximum log file size szövegmezőben megadhatja a naplófájl maximális méretét. Amint ezt a fájlméretet elérte, a program új naplófájlt nyit. A logfájl mérete kilobájtban adható meg, pozitív egész számokkal meghatározva. Alapértelmezésként a naplófájlok maximális mérete 8000 kB.

A Number of rotated files szövegmezőben megadható a maximálisan elmenthető fájlok száma. Ezt a számot pozitív egész számként lehet megadni. Alapértelmezésként az elmenthető naplófájlok száma 4 (lásd lent Ábra 6).

Ha Önnek megfelelnek az alapértelmezett beállítások, hagyja a szövegmezőket üresen.

A szolgáltatói kapcsolatokhoz tartozó Configuration panel tartalmaz egy Connect automatically on startup checkbox-ot (a bal alsó sarokban). Ha ez be van jelölve, az Ozeki NG SMS Gateway automatikusan kezdeményez egy kapcsolatot az SMS központtal, amint a program elindul. Ha ez a checkbox nincs bejelölve, a kapcsolatot mindig manuálisan kell elindítani. Miután a logot beállítottuk kérjük nyissa meg az Advanced tab fület. (7. Ábra)

Megjegyzés: Ezen a fülön kérjük pipálja be a Use LA_id-t és írja be a telefonszámot, ami a saját telefonszáma, a szolgáltató által megadott paraméterek közül.


7. Ábra - Advanced fül beállításai

Végül kérjük, ellenőrizze a Charset tab fülön, hogy a karakter kódolás megfelel -e a szolgáltató által megadott elvárásoknak. (8. Ábra)


8. Ábra - Karakter kódolás

Szolgáltatói kapcsolat felépítése

Egy szolgáltatói kapcsolat paneljét úgy nyithatja meg, hogy rákattint a kapcsolat nevére a Service providers panelen, a Management Console interfészen.

A szolgáltató kapcsolatok paneljei három részből épülnek fel. A felső részben megtalálható a szolgáltatói kapcsolat neve (zárójelben a protokoll megnevezésével). Látható egy ikon, amely azt jelezni, hogy a szolgáltatói kapcsolat aktív. Ha nem, az ikon egy "X"-szel át van húzva.

Az ikon mellett jobbra különböző műveletekhez használható linkek vannak.

  • Configure: A telepített szolgáltatói kapcsolat konfigurálása vagy módosítása. Ha erre a linkre kattint, visszajut a Configure panelre.
  • Events: A szolgáltatói kapcsolattal összefüggő legutóbbi szerver események naplózásának megtekintése. Erre kattintva elérhetővé válik az Események panel, amely a legutóbbi szerver események naplózását tartalmazza.
  • Connect: A szolgáltatói kapcsolat összekapcsolása az SMS központtal.
  • Disconnect: A szolgáltatói kapcsolat és az SMS központ szétkapcsolása.
  • Uninstall: A szolgáltatói kapcsolat törlése.

A panel középső részében a legfontosabb konfigurációs információk láthatók. Azok az opciók amelyeket (re)aktiváltak a konfiguráció során, pipával vannak jelölve.
Azok a beállítások, amelyeket nem aktiváltak, vagy deaktiváltak a konfiguráció során, "x"-szel vannak megjelölve. A Szolgáltatói kapcsolat panel alsó részén további információk olvashatók erről a protokollról.

Üzenet küldés T-Mobile kapcsolat felé

A sikeres kapcsolat ellenőrzéséhez, kattintsunk a kapcsolat jobb oldalán található Connect linkre. Miután a kapcsolat létrejött, küldjünk egy SMS üzenetet az Ozeki NG SMS Gateway segítségével a mobil hálózaton keresztül a saját mobiltelefonunkra. Ezt a Service provider kapcsolatok felett lévő Compose gombra kattintással teheti meg. (9. Ábra)


9. Ábra- Compose gomb

Miután megadtuk az üzenet küldéshez szükséges küldési adatokat, küldjük el az üzenetet az OK gomb megnyomásával. (10. Ábra)


10. Ábra - SMS küldés mobiltelefonra

Miután megkapta az üzenetet, kérjük küldjön egy válasz üzenetet, hogy a bejövő üzenetekre is ellenőrizze a kapcsolatot. A bejövő üzenetek az Inbox mappában jellenek meg. Miután ez befejeződött, kattinson az Events linkre, ahol az SMS küldés eseményeinek logját találja.
(11. Ábra)


11. Ábra - Linkek a műveletekhez


További hasznos tudnivalók:
> SMS technológia > Hogyan küldjünk és fogadjunk SMS üzenetet? > IP SMS kapcsolat tömeges SMS szolgáltatókhoz > T-Mobile tömeges SMS szolgáltatás
Telefon: 06 52 532 731, Fax: 06 52 532 732, E-mail: info@ozeki.hu
Ozeki Informatikai Kft, 4032 Debrecen Nagy Lajos király tér 1-5.
Forrás: http://www.ozeki-sms-gateway.hu/p-12-sms.html